چروک صورت
نمایش همه
کهیر درمان

اطلاعات پزشکی جهت بیماران مبتلا به کهیر

• کهیر بیماری پوستی است که ضایعات به شکل برآمدگی هایی خارش دار در نقاط مختلف پوست بدن ظاهر می ود که مرتباً در نقطه ای بهبود یافته و در ناحیه ای دیگر از پوست شروع می شود.

• در کهیر حاد معمولاً بیماری در عرض 6 هفته بهبود می یابد ولی در صورتی که عارضه بیش از 6 هفته طول بکشد کهیر مزمن است.

• نوع خاصی از کهیر به دنبال حرارت و فعالیت های ورزش و یا تماس با سرما و یا فشار آب ایجاد می شود.

• مسئله اصلی در درمان تشخیص عامل محرک می باشد در صورتی که علت ایجاد کهیر عواملی نظیر نور آفتاب سرما یا گرما باشد باید از مجاورت با موارد فوق حتی المقدور اجتناب کنید استفاده از کرم‌‌‌‌‌‌‌های ضد آفتاب مؤثر است.

• شما باید دقت کنید در طی 12 ساعت قبل از ایجاد کهیر با چه مواد خوراکی یا تماسی در ارتباط بوده ایم.

بیمار مبتلا به کهیر باید از مصرف مواد زیر خودداری کند:

•  غذاهای دریایی _ شیر _ شکلات _ ماهی _ تخم مرغ _ گوجه فرنگی _ نوشابه _ توت فرنگی _ افزودنی های رنگی غذا _ شیرینی

• دارو‌های نظیر پنی سیلین _ شربت سرفه _ داروهای ملین

• مواد معطر نظیر شامپو و عطر

توجه : به خاطر داشته باشید که این رژیم دائمی نیست.

• در صورت وجود کانون عفونت در بدن تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک در درمان مؤثر است.

• توجه داشته باشید که داروهای آنتی هیستامین در روزهای اول ایجاد خواب آلودگی می کند که در طی روزهای بعد بدن عادت کرده و این حالت کمتر می شود و باید دارو شب ها مصرف شود و از رانندگی و یا کار روی داربست به دنبال مصرف خودداری کنید.

• گاه لزوم مصرف داروهای ضد قارچ و آنتی بیوتیک توسط پزشک معالج مطرح می گردد.

• در نظر داشته باشید که در بیماری کهیر ارتباط تنگاتنگ پزشک و بیمار بسیار مهم است خصوصاً بیمار با بررسی علل پیشنهادی می تواند کمک مؤثری در درمان باشد.

• در افرادی که کهیر بیش از 6 هفته طول بکشد لازم است بیمار به متخصص داخلی جهت بررسی علت کهیر مراجعه کند.

دکتر سهیلا صدرزاده ،  متخصص پوست، مو، لیزر و بیماریهای آمیزشی